Måndagsblues

Tjena!
Måndagar är söndagar för mig... vilodag:-)

Det är hårda tider i Stikoland just nu. För att kunna ha råd att klara hela maj utan inkomst måste jag jobba många nattskift på Musslan, där jag serverar öl och mat till de själar som hittat dit. Samtidigt skall albumet färdigställas så mina lediga timmar i vaket tillstånd sitter jag klistrar vid korrekturläsning, layoutfix och andra administrativa sysslor.
Det är hårda tider, men det är bara att köra på och bita ihop.

Maj kommer bli magiskt, med långa dagar på vägarna och trevliga spelningar på en massa härliga platser.

Jag såg i tidningen att Aschberg / Fylking gett sig ut på en långvandring i dagarna. Undrar om de också får problem att betala hyrorna framöver. Troligen inte.

Jag klämde in ett gig igår också, på Engelen i Gamla Stan. Det var en välbesökt tillställning och jag hade hjälp av Bagarn och Flygars på scenen. Med dem på fiol och piano gjorde vi ett bra gig, med fokus på nya låtar. Det gick bra tycker jag, och låtarna mottogs fint av publiken.

Imorrn är det nattskift som gäller igen, men ikväll bara vila. Gött.

Vi hörs snart!

Per

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0