Combien coûte la bierre?

Goddagens!

Jag lovade ju börja presentera de kamrater som skall följa mig från Göteborg till Stockholm. Jag börjar med den första.

En kanadensisk evighetsmaskin

När jag gjorde min första vandringsturné (Rättvik-Stockholm 2007) blev ett par vänner till mig så inspirerade att de begav sig ut på en egen vandring någon månad efteråt. Dock slutade deras vandring i ett bakslag då en viss hund som också följde med dem, råkade ut för ett ormbett och de var tvungna att avbryta vandringen efter en tid

En av dem som gick då var Michel Benoit. Han är en kanadensisk gentleman, en vältränad och flerspråkig social begåvning som flyttade till Sverige för ungefär tio år sedan.

När sedan jag började planera mitt andra äventyr, att vandra tillbaka till Leksand från Stockholm, var det självklart att Michel skulle följa med. Jag hade redan gjort en ensamvandring och såg fram emot att få sällskap!
Sagt och gjort. I maj förra året drog vi iväg och ni kan läsa allt om vår första vandring här:

Vandringen 2008. Stockholm-Leksand.

Michel är också innehavare av en hund, Yrrol, som följer oss varthän vi ger oss iväg.
Yrrol gillar pinnar och snö. Han tycker också om att leka med ihopknutna strumpor.
Att ha en jycke med på en sån här långvandring är helt grymt. Det blir en kamrat så god som en människa men med ett humör som aldrig ändras och en ork som aldrig tryter!
Inte för att jag eller Michel lider av humörsvängningar, bara om vi får dåligt med mat kanske, men Yrrol är alltid nöjd!

A dog and its master.

Japp! Det var det.

Återkommer snart.

Stiko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0