Nästa två följeslagare!

Jag önskar det vore möjligt men det går inte att vandra 50 mil och samtidigt genomföra drygt 20 livesända konserter, byta om ibland och ha lite andra förnödenheter utan att ha med bil och en forkarl.

Bilen tjänstgör som sändningsplattform i Bjursås, maj 2008.

Bilen ägs av Michel, den är orange och drivs av biogas minsann! Eftersom vandring är ett hyfsat miljövänligt sätt att förflytta sig på så är det ju självklart att även vår bil skall vara det.

Bilen kommer att köras av Peter Faxvall, en utmärkt trubadur och trevlig prick. Han går under titeln "Forkarl" . Det är den gamla benämningen på de vagnförare som körde ner packning åt dalfolk som förr gick mellan Dalarna och Stockholm för att arbeta.

Forkarlen Peter, Sala 2008

Det var alles det. Jag, Michel, Yrrol och Peter är de fyra filurerna som skall ta oss från västkusten till östkusten.

Hörs!

Per


Kommentarer
Postat av: Lolita

Tja, fick tips om dig, är sångerska som vandrade, dock utan gitarr, 104 mil mellan 1 oktober o 27 november... utgick från sthlm o tog mig till göteborg, via Vadstena och klosterleden..kan nog ha en hel del bra tips om intresse finns...

länken ovan är till min vandringblogg som iofs nu är avslutad...

känner faxvall kan jag ju berätta oxå (såg honom på) mer kuriosa, gick utan en krona på fickan...

2009-02-12 @ 00:24:53
URL: http://2millionsteps.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0