tryck på snooze...

Tjena!
Jag måste ju passa på att slå ett slag för musiken också. Den är ju en viktig del av mitt liv och kommer vara en viktig del av vandringsturnén.

Bloggen här kommer ju i huvudsak att handla om förberedelserna inför vandringen, mina framsteg och bakslag, men eftersom jag snart släpper mitt andra album så kan det vara bra att påminna lite om låtarna mina också.

Kort historik:
Jag heter Stiko Per. Jag släppte mitt första album "Flyktsagor" i april förra året. Skivan gick helt ok, den tog sig in på plats #41 på den svenska albumlistan och för en kort stund låg jag före till exempel Kent på listan. Det var skoj.

2008 var ett bra år, första skivan kom som sagt ut, jag gjorde en massa roliga spelningar och jag fick en egen fanclub!

Men nu är det dags igen. Min förhoppning är att "Kap Farväl" som skivan heter ska gå ännu bättre än första. Med det menar jag att jag önskar att fler får möjlighet att upptäcka musiken och själva bestämma om de gillar låtarna eller inte.

Är du osäker? Jag kan hjälpa dig. Här är en checklist.

Du gillar kanske mina låtar om något av följande stämmer in:

* Om du någonsin känt att du tänker för mycket.
* Om du någonsin varit ute på fyllan och hamnat ensam i ett gathörn eller på en mörk sommaräng och helt plötsligt finner dig själv stirrandes rakt upp på stjärnorna och börjat undra vad fan du sysslat med i ditt liv så här långt.
* Om du varit alldeles för kär och lagt ner alldeles för mycket tid på det. Kanske mest för att du gillar känslan.
* Om du någonsin offrat en kärlek för att få känna dig ensam.
* Om du någonsin känt dig alldeles för ensam.
* Om du någonsin haft kamrater.
* Om du någonsin tänkt på döden.
* Om du någonsin känt dig alldeles för pretto.
* Om du någonsin tröttnat på Bo Kaspers eller kanske Lasse Winterdäck.
* Om du någonsin gått all-in fast du haft usla kort.
* Om du någonsin haft känt dig frusen.
* Om du någonsin känt att marken bränner under fötterna och du måste ge dig iväg!

Om som grädde på laxen klipper jag in en låt, en demo på låten Törneros som kom kommer finnas med på Kap Farväl. I april släpper jag skivan.


Hej så länge!

Per

Kommentarer
Postat av: Stalker #3

Om du någonsin känt att du tänker för mycket- Check, ja

Om du någonsin varit ute på fyllan och hamnat ensam i ett gathörn eller på en mörk sommaräng och helt plötsligt finner dig själv stirrandes rakt upp på stjärnorna och börjat undra vad fan du sysslat med i ditt liv så här långt - Check, ja

Om du varit alldeles för kär och lagt ner alldeles för mycket tid på det. Kanske mest för att du gillar känslan.-Check, ja

Om du någonsin offrat en kärlek för att få känna dig ensam.-Check, ja

Om du någonsin känt dig alldeles för ensam.-Check, ja

Om du någonsin haft kamrater - Check, ja

Om du någonsin tänkt på döden - Check Jorå

Om du någonsin känt dig alldeles för pretto. Check - vad betyder pretto?

Om du någonsin tröttnat på Bo Kaspers eller kanske Lasse Winterdäck.Check - så in i bomben...

Om du någonsin gått all-in fast du haft usla kort.Check- jorå och är en dålig förlorare

Om du någonsin haft känt dig frusen.Check, in i själen

* Om du någonsin känt att marken bränner under fötterna och du måste ge dig iväg!Check - mhm

Nu vet vi varför jag digg-digg-diggar dina låtar...

2009-02-10 @ 17:08:38
URL: http://nebyalag.blogspot.com/
Postat av: Stiko

Ha! vad bra. Då så!



Fan, jag kommer aldrig att lära mig era nummer. Agneta? Mia? Pappa? Björn Borg?

2009-02-11 @ 02:05:00
Postat av: Stalker #1

Har du inte fått medlemslistan?

Vi är 60 stolta medlemmar (än så länge, jag har två till på gång...)

Nu är vi utspridda i Sverige, Norge, Island och Åland.



2009-02-11 @ 06:50:50
Postat av: Stalker #3

Agneta

2009-02-11 @ 06:53:32
URL: http://nebyalag.blogspot.com/
Postat av: Helena

Check på allt UTOM Bo Kaspers/Winnerbäck...har aldrig börjat och kan därför inte ha tröttnat.

Inte konstigt att jag ÄLSKAR din musik...

Kram på dig - ska följa vandringen slaviskt...

2009-02-11 @ 14:40:11
URL: http://h-examino.blogspot.com/
Postat av: Stiko

#1: Det är ju fantastiskt...

#3: Bra! Det ska jag komma ihåg!

Helena: Börja inte! Jag uppskattar verkligen att du lyssnar på mina dängor. Fast det vet du ju. Kram!

2009-02-11 @ 14:59:42
Postat av: fredo elfredo

Faen va bra du e'...grymt skön låt...

2009-02-20 @ 11:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0