another manic monday...

Vi som gick förra året. Från vänster: Michel, Alvik och Stiko. Bilden tagen i Altuna tidig maj 2008

Idag har jag suttit på Louie Louie på Bondegatan hela eftermiddagen och ritat upp fina kartor i mitt huvud över hur man ska ta sig listigast från Göteborg till Stockholm.

Hörde någonstans att man efter Vättern kan följa Göta Kanal en bit och sedan ta skogarna genom Kolmården uppåt. Det kan vara ett tips värt att kolla in faktiskt!

Jag lovade ju en lista med prylar man behöver på en vandringsturné! Här kommer en sån!

* Först och främst: BRA SKOR! Inför första vandringen 2007 fick jag ett par Graningekängor av Anders på Ejendals i Leksand. De har varit enastående bra! Jag hoppas de håller en vända till, men de börjar bli lite slitna måste jag säga.

* ELASTOPLAST! Det är en bred, elastisk tejp som man virar kring slitytorna på fötterna. Jag tejpar alltid mina fötter innan jag går, för att förebygga skavsår. Och det funkar!! Under mina båda tidigare vandringar har jag inte haft ett enda skavsår!!

* VANDRINGSSTAV. Sjukt viktigt. När man väl börjat går det inte att sluta! Staven hjälper enormt mycket och ge extra kraft när det är drygt. Jag har faktiskt använt samma stav i två år. Jag hittade den på marken vid ett avverkningsområde någonstans kring Sågmyra den 21 maj 2007. Hehe.

* HANDDUK. Ni har väl läst "Liftarens Guide Till Galaxen". Då vet ni.

* SIDEKICK. Det är tråkigt att gå själv. En hund är bra, även kanadensare.


* VATTENFLASKA. Man måste dricka massor med vatten. Jämt.


* RESORB Ibland räcker inte vatten utan man måste återställa vätskebalansen med lite brustablettshjälp. Grymt bra pryl.


* ICE POWER En slags smet som man smörjer in på muskler som värker. Det känns som man lägger en påse is på ömma lår, men istället är det en salva. Fenomenalt bra!


* HUVUDBONAD Skyddar mot regn och sol och kan vara fastligt stiligt också.


* GITARR Gitarren använder du när du ska spela för folk


* LAPTOP För kontakten med omvärlden! Vi använder laptopen för att livesända alla konserter och sen för att klippa ihop videobloggarna varje kväll.

* MOBILT BREDBAND Det måste man ju ha, i skogen hittar man aldrig några trådlösa nätverk.

* ÄGG Jag brukar koka en bunt ägg varje dag och käka längs vägen. Finfin proteinkälla och mumsigt dessutom.

 
Mums för ägg...

Det finns massa andra prylar också, men jag ber att få återkomma om det!

Inte ens tre månader kvar nu, innan vi drar iväg...fy fan vad roligt det ska bli!!

Hörs!

Stiko



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0