Dagens sträcka...

Kom an då, hemska väderkvarn!

Idag kollar jag och Michel närmare på den första biten. På något vis blir det enklare om man delar upp hela vandringen i sträckor och på så vis kommer närmare sanningen var exakt vi ska gå.

Michel, för er nytillkomna läsare, är min sidekick och kamrat som kommer att vandra hela vägen med mig.

Vi har listat ut att det finns fina vandringsleder nästan hela vägen från Göteborg till Jönköping...
Först Vildmarksleden till Hindås, ca 40 km. Vad det är nu för ställe...
Därifrån tar man Knalleleden till Borås, ca 5 mil.

Det borde vi klara på tre dagar utan problem. Dock är jag osäker på om vi kommer passera några fina ställen där vi kan övernatta och hålla våra konserter också. Att börja vandringen med tre dagars skogsledsvandring är trevligt men då missar vi de större byarna också. Där kan man hitta mat och boende för natten.

Kanske blir det en kombination av de båda varianterna, alltså mixa vandringsleder med avstickare till närmsta by där man kan gå in på saloonen, köpa proviant i handelsboden, akta sig för att hamna i bråk med sheriffen och hälsa på borgmästaren. Eller så kör vi vildmarksgrejen helt och hållet. Tål att funderas på.
Jag vet vad Yrrol, vår vandringshund tycker iallfall...
Yrrol gillar skogen...

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Du vet väl att du har (nästan) släkt strax utanför Borås- i viskafors. Pers syster maja bor där. Höjta till om det är intressant så ordnar vi sängplats....

2009-02-20 @ 23:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0