snö snö söndag...

Det snöar trevligt i Stockholm idag!

Tagen från mitt fönster hemmavid idag.

Det påminner mig osökt om förra årets trevliga avslutning på vandringsturnén Stockholm-Leksand. Efter att haft värmebölja och utsökt väder hela vägen började det komma snöblandat regn när vi närmare oss Leksand.
När vi sedan vaknade upp dagen efter ankomst så låg det ett par decimeter snö på backen.
Den gången hade vi tur. Att pulsa på skogsstigar i mitten av maj är inget jag vill pröva.
Jag hoppas verkligen vi slipper snö när det är dags för årets vandring.

Idag håller jag på att renskriva alla texter som skall vara med på konvolutet till mitt nya album Kap Farväl. Det börjar bli dags att skeppa iväg skivan på tryck snart, och man vill inte ha några felstavningar med.

Bagarn, Flygars och jag satt igår och lyssnade igenom alla tolv spår och vi är nöjda så här långt.
"Bättre låtar än förra gången"; muttrade Bagarn glatt men grämde sig ändå över någon fiolton han tycker låter lite feg.
Fast det hörde nog bara han.
Fiolerna på skivan låter kalas tyckte både jag och Flygars.
Det blir nog en värdig uppföljare till Flyktsagor.

Som brukligt så här innan årets vandringsäventyr så är det många som häpnar över våra planer. Tidigare år har många blivit imponerade, några tycker det är galet och några tycker bara det låter som en sällsynt dum idé.
Likaså haglar erbjudanden om eventuella vandringssällskap in också.
Men jag vet hur det brukar bli...haha.

Den enda som verkligen stått vid sitt ord och följt mig på en vandring är ju Michel, min kanadensiske kamrat. Och hans hund då, men han hade ju inget val den stackarn...

En dagsmarsch eller två här och där har det hänt att jag fått extra sällskap och det är ju alltid skoj.

Dags för lunch.

Höres.

Stiko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0